הנורמלי החדש כבר כאן?

 בוקר חדש, שבוע חדש הכול מתחיל מחדש. אני מקווה שאגרתם כוחות לשבוע הזה, אומרים שהולך להיות מעניין. ספקולציות זה שם המשחק, אם נביט על התנהלות הבורסה בשנתיים האחרונות נגלה שלהבדיל ממה שטענו בפנינו יודעי דבר, הבורסה מנותקת לחלוטין מהמציאות של מרבית אזרחי ישראל.  נכון, זו שאלה מי הם אותם אזרחים באמת? למי התכוון המשורר? אם בהגדרתו התכוון לתאגידים השונים, אז כן ייתכן והבורסה מייצגת נאמנה, מכיוון שמשבר הקורונה פסח גם עליהם. גם עובדי מדינה ותעשיית הביטחון לא ממש סבלו בשנתיים האחרונות: סבתא בשבילה דייסה ורק לנתינים - לא נשאר.

בוקר טוב, שבוע טוב, אני מקווה שאגרתם מספיק למס החדש שמתרגש עלינו לטובה. מס פחמן, מס שקרן, מס אדמה ומס גולגולת. איזו חגיגה שמה למעלה באולימפוס  אוכלים בורקס, ואתם? עדיין טסים פעמיים בשנה לחו״ל? או ש'הנורמלי החדש' כבר תפס אתכם, לקח לכם את הארנק והמריא לבדו לארץ לעולם לא. פעם היה מפרנס אחד במשפחה, ואז הם הפכו לשניים. אך במקום שהתפוקה הכלכלית של המשפחה תוכפל, היא ירדה בחצי. אל דאגה רבים אחרים מתעוררים הבוקר למציאות המובן מאליו. ברחובות תל אביב כבר שומעים שוב את מתופפי המחאה החברתית בישראל. לאן זה יוביל הפעם?

שלטון ההון יודע להתעסק עם ההמונים, מה שבאמת מדאיג אותו זה 'המפגע הבודד'. אין לו בעיה לשלטון ההון להוביל מחאה לתוצאה הרצויה, יש לו שיטות אין ספור להנדסת המונים. אך האינדיבידואל עבורו הוא ג'וקר, קלף פרוע ולא צפוי, שעלול להביא אותו לסופו בשיטותיו הוא. 

שנה טובה,
שנת חירות וגאולה. 






תגובות